Pred VN Francije


Po VN Španije v Jerezu se je tukaj še testiralo. Največ zadovoljstva so imeli v moštvu KTM, saj so ustvarili novo ročično gred, ki se vrti v obratni smeri, s tem pa se je močno izboljšal oprijem sprednje gume, hkrati pa so zmanjšali  tako imenovani žiroskopski učinek (lažje spreminjanje smeri, hitrejša odzivnost ...). Z novo ročično gredjo so svoje rezultate na testiranjih, v primerjavi z dirko izboljšali kar za sekundo, kar je navdušilo njihovega dirkača, Pola Espagaroja. Vendar strokovnjaki motorjev opozarjajo, da bi s tem KTM-ov motor izgubil 7 ali 8 konjskih moči, hkrati pa povečati dimenzijo in težo motocikla, kar bi lahko prineslo slabšo stabilnost na ravninah in težave pri maksimalnem nagibu v zavoju. Verjamem, da se pri KTM-u zavedajo teh pomanjkljivosti in da bodo naredili do VN Avstrije vse, kar je v njihovi moči, da bo novi motor RC16 še bolj konkurenčen ostalim motociklom. Pred VN Španije je pogodbo z avstrijskim moštvom podpisal Johan Zarco, kateri se nadeja, da bi se lahko z njihovim motociklom vmešal v boj za naslov svetovnega prvaka. Menim, da se Zarco, kljub temu, da ima tudi letos več kot soliden motor, poltovarniško Yamaho, ne more vključiti v boj za naslov. K KTM-u se naslednje leto seli še Miguel Oliveira, kateri letos tekmuje v razredu Moto2. Naslednja sezona bo za KTM šele tretja v razredu MotoGP.

Vodilni v skupnem seštevku svetovnega prvenstva, Marc Marquez je za revijo Motociclismo priznal, da nima ciljev, koliko naslovov svetovnega prvaka želi v karieri doseči, ampak, da vsako sezono cilj pri njemu ostaja enak – osvojiti naslov svetovnega prvaka. Pred vsako dirko, pa si poišče motivacijske razloge, zakaj si dirko želi zmagati. Rekel je tudi, da mu MotoGP pomeni življenje in da nima želje nastopiti še v kakšnem drugem motociklističnem prvenstvu.

Če primerjamo motorja Marqueza in Pedrose (tovarniška Honda), z motorjem Cal Cruthlow (poltovarniška honda) imata tovarniška dirkača na svojem motociklu že od začetka sezone nameščeno karbonsko nihajno ročico zadnjega kolesa, katere pa dirkač na poltovarniški Hondi nima. Ta karbonsko nihajna ročica zadnjega kolesa pripomore k temu, da ima guma, ki je že obrabljena, še vedno dober oprijem.

Precejšnje razočaranje v dosedanjem delu sezone je Yamaha, katera se vse od začetka sezone ukvarja s svojo M1 elektroniko. Glavni dirkač Yamahe Valentino Rossi opozarja, da v kolikor Yamaha kmalu ne reši tega problema, bo sezona 2018 splavala po vodi, četudi je preostanek motorja dober. Yamaha ima za naslednji 2 sezoni zasedena že oba sedeža, kar definitivno gre njim v prit, vendar v moštvu imajo šampiona svetovnih razsežnosti, kateri želi osvojiti 10. naslov svetovnega prvaka v motociklizmu. Če je Yamaha razočaranje letošnje sezone, pa imamo na drugi strani moštvo Suzukija, ki napreduje iz dirke v dirko. To pričajo tudi letošnji rezultati, saj je vsaj eden od dirkačev moštva stal na stopničkah na treh od štirih dirk. Suzuki v letošnji sezoni konstantno raste in v kolikor bo moštvo še napredovalo, se morda lahko kateri izmed njegovih dirkačev, Rins ali Iannone, vključi v boj za naslov svetovnega prvaka, kar bi definitivno še povečalo zanimivost letošnjega prvenstva.
Konfiguracija steze v Le Mansu je pisana na kožo Yamahi in če kje, potem je v Franciji čas, da zmaga dirkač Yamahe in s tem poskrbi, da na 5. letošnji dirki dobimo že 4. zmagovalca. Je pa Francija domovina Yohana Zarcoja, kateri tudi še nima zmage v razredu MotoGP in morda je sedaj pravi trenutek za njegovo zmago, ki bi delno pomirila tudi Yamaho, saj vemo, da Zarco tekmuje s poltovarniškim motorjem. Sedaj pa se osredotočimo na stezo. Steza je dolga 4.273 metrov, široko 13 metrov, ima 5 levih in 9 desnih zavojev, najdaljša ravnina pa je dolga 674 m. Dirkači bodo letos na dirki prevozili 27 krogov, kar znaša 115.371 metrov. Rekord steze je leta 2017 postavil Maverick Viñales s časom 1'32.309.

Definitivno je dirka zelo pomembna za tovarniški del Yamahe, katera mora začeti zmagovati, če želi konkurirati v boju za naslov. Prav tako je dirka zelo pomembna za Andreo Doviziosa, kateri je v Jerezu zaradi padca izgubil vse točke. Vso sezono presenečata dirkača Suzukija, Andrea Iannone in Alex Rins. Lahko se upravičeno vprašamo, ali je lahko Le Mans prizorišče prve zmage za enega od dirkačev Suzukija? Kaj bodo na tej dirki pokazali dirkači Honde? Marc Marquez je eden od glavnih favoritov za zmago, Dani Pedrosa je imel na VN Španije zelo dober ritem, a je dirko končal v pesku, zato lahko pričakujemo, da bo dal vse od sebe za zmago. Vsekakor pa ne smemo pozabiti tudi na Cala Crutchlowa, ki se po tiho pritožuje nad svojim motorjem.

Naj napovem zmagovalca? Ne bom ga, ker je to zelo neprevedljivo, a mislim, da sem v prejšnjem odstavku omenil glavne protagoniste za zmago na VN Francije. Mislim pa, da tovarniški del Yamahe ni zrel za prvo zmago v letošnji sezoni, čeprav upam, da se motim, ker v primeru, da bi zmagal Valentino Rossi ali Maverick Viñales bi to dodalo posebno draž prvenstvu in prvenstvo naredilo še bolj odprto, kot je že!

Viri:

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MotoGP 2018 – Pred začetkom sezone

Vikend v Beogradu - F4 Euroleague in tekma Crvene zvezde

Po VN Italije