Po VN Španije


Motociklisti so se končno pojavili v Evropi. Sezona traja že mesec in pol, za nami so že 3 dirke, a kljub vsemu veliko komentatorjev, veliko poznavalcev MotoGP-ja in tudi dirkačev rado reče, da se sezona MotoGP-ja začne z dirko v Jerezu.

Vreme v Jerezu je predvidljivo. Jerez leži v Andaluziji, kjer sonce sije več kot 300 dni na leto. Nič drugačen ni bil tokratni konec tedna. Sončen. Zato pri opremljevalcu gum - Michelinu niso imeli veliko dela, saj so vsi dirkači čez celi konec tedne uporabljali gladke pnevmatike. Kvalifikacije so bile zelo zanimive, saj se je spet izkazalo, da je praktično nemogoče napovedati, kdo bo osvojil »pole position«. Tudi tokrat ni bilo nič drugače, saj je bil vrstni red kvalifikacij, kar precej presenetljiv. Najhitrejši je bil Cal Crutchlow, Dani Pedrosa je osvojil več kot odlično drugo mesto, saj vemo, da je imel pred VN Amerik operacijo zapestja, tretji pa je bil Johan Zarco. Cal Crutchlow je tudi postavil nov najboljši čas dirkališča. Rekord steze sedaj znaša 1'37.653.

Kot sem že povedal, so vsi dirkači celoten konec tedna, torej tudi na dirki, uporabljali gladke pnevmatike. Najpogostejša kombinacija trdot pnevmatik na motociklu na dirki je bila trda-srednje trda, srednje-srednje trda, srednje-trda trda in tudi, da so bile tako spredaj, kot zadaj nameščene trde pnevmatike. Najboljši start je imel Jorge Lorenzo, takoj prevzel prvo mesto in napovedal boj za zmago. Dirkališče v Jerezu nima veliko prostora za prehitevanje. Marquez je štartal šele kot 5., vendar hitro se mu je uspelo prebiti na 2. mesto. Marquez je imel že od začetka dober ritem. V začetku dirke je najbolj razočaral Valentino Rossi, kateri evidentno na žalost njegovih navijačev, z njegovo Yamaho ni konkurenčen. Odlično je dirko začel Rins, Zarco je v 5. krogu naredil napako in izgubil par mest. Dirko je v 7. krogu končal Cal Crutchlow, v istem krogu je Marquez prišel na prvo mesto, katerega nato ni izpustil do konca dirke. Vendar to ne pomeni, da v ozadju nismo videli boja za stopničke. Dirka je bila vse do 8. kroga pred koncem umirjena. V ospredje se je prebil tudi Andrea Dovizioso. Dani Pedrosa je konkuriral tudi za zmago. Marquez se je odpeljal stran od Lorenza, Doviziosa in Pedrose in tako brez težav držal vodstvo. V 17. krogu VN Španije pa drama. V ovinku št. 8 naredita dirkača Ducatija velikansko napako, to poizkuša izkoristiti Dani Pedrosa, vendar v njega se, potem ko je že bil na notranji strani zaleti Jorge Lorenzo, kateri zbije oba na tla Danija Pedroso, nato pa poskrbi še, da dirko konča tudi Andrea Dovizioso. Ta nesreča je poskrbela, da smo na VN Španije imeli zelo presenetljiv vrstni red. Zmagovalec je postal Marc Marquez, drugi je bil Johan Zarco, tretji pa Andrea Iannone.

VN Španije. Atraktivna. Privlačna. Zanimiva. Klasična. Zanimiva je bila predvsem zaradi padca Pedrose, Lorenza in Doviziosa. Če se za trenutek ustavim tukaj. Kdo je tukaj povzročil trk? Kdo je kriv? Sam sem si večkrat ogledal posnetek. Ne razumem ljudi, kateri krivijo Pedroso. Zakaj? Preprosto. Lorenzo in Dovizioso sta v 17. krogu v ovinku številka 8 naredila napako. Zapeljala sta iz idealne linije in Pedrosa je z normalno odpeljanim ovinkom poizkušal prehiteti oba, nakar se je Jorge Lorenzo zaleti v njega, kar povzroči trojni padec. Preprosto ne razumem ljudi, kateri krivijo Pedroso, da je on kriv za nesrečo! Halo! On kriv? On je kriv, da je peljal po idealni liniji? Če je kdo kriv, bi to lahko bil Jorge Lorenzo, kateri bi, po mojem mnenju moral biti kaznovan s strani direkcije dirke, saj je povzročil padec Pedrose in Doviziosa! Ampak to se, seveda, ni zgodilo.

Veliko razočaranje dirke je Yamaha, čeprav je Johan Zarco s poltovarniško Yamaho osvojil odlično 2. mesto. Resnično ne razumem, zakaj Yamaha nikakor ne uspe odpraviti težav s svojim motorjem. Pravzaprav je to zelo zaskrbljujoče, saj Yamaha ni zmagala že 14. dirk. Očitno so težave z M1 elektroniko še vedno ogromne, katere pri Yamahi ne znajo odpraviti. In ravno zaradi teh težav je zelo zanimivo, da ima Yamaha za naslednji dve sezoni že oba motocikla zasedena z istima dirkačema – Maverick Viñales in Valentino Rossi. Po drugi strani pa vedno bolj navdušujeta dirkača Suzukija, kateri dokazuje, da bi se lahko v prihodnjih letih boril za naslov svetovnega prvaka.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MotoGP 2018 – Pred začetkom sezone

Vikend v Beogradu - F4 Euroleague in tekma Crvene zvezde

Po VN Italije