Pogled na 1. dirkaški konec tedna v razredu MotoGP

Tako! Pa smo ga dočakali in doživeli. Prvi dirkaški konec tedna v razredu MotoGP v sezoni 2018. Naj takoj na začetku povem, da je to edini blog po koncu dirkaškega vikenda (morda pa tudi ne). Sedaj, ko začenjam pisati ta blog, razmišljam, kaj v njega napisati. Analizo dirko lahko preberete na vsakem koraku tako, da tega jaz tukaj ne bom storil. Poizkušal bom narediti povzetek dirke, kjer se bom bolj posvetil nekaterim ugotovitvam, ki jih je dala nedeljska dirka. Tudi to bo težko, kajti kljub vsemu je to bila šele prva dirka v sezoni in po prvi dirki je težko dati konkretne ugotovitve.

Katarska dirka je specifična. Dirkališče je zgrajeno v sami puščavi, kjer okoli ni ničesar, kar lahko omogoča vetru, da bi krojil dirko. Vendar tokrat je ni, kakor tudi niso presenetile kaplje dežja. Dirka v Katarju je edina nočna dirka v koledarju svetovnega prvenstva. Zaradi tega dejstva, kljub temu, da so dnevne temperature precej visoke in se zvečer v ohladi, posledično pride tudi do ohlajanja asfalta. Ko se asfalt hladi, je tudi oprijem pnevmatik slabši. Prav tako je na tem dirkališču veliko peska, zaradi bližine puščave, kar tudi povečuje možnost padca. Večina izletnih con na dirkališču je iz umetne trave, ki je zelo drseča in v primeru, da dirkač zapelje na njo, ima le malo možnosti, da ostane na motorju. Ključni dejavniki na dirkah so konfiguracija same steze, asfalt, njegova temperatura in oprijem pnevmatik.

Vsi motorji imajo enotno motorno elektroniko. Zakaj nekateri motocikli na ravnini razvijejo večjo hitrost, mi ni znano. To se je na prvi letošnji dirki na 2 dolgih ravninah zelo lepo videlo.

Prva letošnja dirka je nam, navijačem in samo ljubiteljem MotoGP-ja ponudila vse, kar nam MotoGP zadnja leta ponuja in zaradi česar je MotoGP postal tako popularen. Ponudila nam je napeto dirko vseh 22 krogov, v kateri je bila dolgo časa strnjena skupina dirkačev, na koncu pa je bilo kar 7 dirkačev na cilju v razmaku 4,621 sekunde! Neverjetno! Če pogledamo, kakšne pnevmatike je imelo prvih sedem dirkačev nameščenih vidimo, da sta dirkača Honde Marc Marquez in Dani Pedrosa vozila v kombinaciji trda pnevmatika spredaj, mehka zadaj, Andrea Dovizioso, Valentino Rossi, Carl Crutchlow, Maverick Viñales so imeli kombinacijo srednjo trdoto pnevmatik spredaj in mehko zadaj, kar je imel tudi Francoz Johan Zarco na poltovarniški Yamahi, ampak očitno je Francoz začel predobro, lahko rečemo pre-fenomenalno, vendar očitno s prehitro vožnjo, zaradi katere je v drugi polovici zaostal in je dirko končal na končnem 8. mestu. Ob koncu dirke pa so na sceno stopili, po mojem mnenju trenutno 3. najboljši dirkači v karavani MotoGP-ja, Marquez, Dovizioso in Rossi. Uprizorili so nam poslastico, v katero je smetano na torti pobral Andrea Dovizioso z Ducatijem in po napetem zadnjem krogu, kaj krogu, napetih zadnjih ovinkih, v katerih je Španec na Hondi šel na glavo, za 0,027 sekunde premagal branilca naslova svetovnega prvaka na Hondi, Marca Marqueza! Valentino Rossi pa je, kot stari lisjak opazoval dirkača pred njima in se rajši zadovoljil s tretjim mestom, kot pa, da bi morebiti ostal celo brez točk.

Če je soditi po uvodni preizkušnji, nas čaka fenomenalna sezona z norimi dirkami, norimi prehitevanji. Vsekakor ne moremo delati zaključkov, ne moremo z veliko gotovostjo reči, da so Marc Marquez, Andrea Dovizioso in Valentino Rossi edini kandidati za naslov svetovnega prvaka, sam bi v ta krog dodal še vsaj Danija Pedroso, Mavericka Viñalesa, in morda tudi Johana Zarcoja.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MotoGP 2018 – Pred začetkom sezone

EVROPSKO PRVENSTVO V KOŠARKI - SLOVENIJA EVROPSKI PRVAK

Življenje z osebnim asistentom