MotoGP 2018 – Pred začetkom sezone

Priznam, malo so me presenetili. Mislil sem, da se začne šele 25. 3., a nič hudega, če se že 18. 3. Pravzaprav še boljše! Nič več zaspanih nedelj, brez motociklističnega adrenalina. Moram reči, da sem pozimi prav pogrešal ta nedeljski adrenalin. In sedaj je konec zaspanih nedelj, vsaj 19, kar je največ v 70-letni zgodovini tega športa, jih bo prežetih z vonjem po bencinu! Naj takoj na začetku povem, da je to moj prvi takšen, resen blog o MotoGP. In tudi naslednji bodo prvi po prvemu tako, da se že v naprej opravičujem, če se mi bo kje kaj zalomilo. Plan je, da bo blog sledil po vsakih kvalifikacijah, v smislu pričakovanj in predvidevanj pred vsako dirko (ne nujno vedno) in po vsaki dirki, ter na koncu leta še en s pregledom celotnega letnega dogajanja. V svojih blogih bom uporabljal primarne in sekundarne vire, pomagal si bom s slovenskimi in tujimi spletnimi stranmi, katere pokrivajo celotno dogajanje v MotoGP-ju. Navedel pa jih bom samo na koncu bloga med viri.

No, pa začnimo. Kot rečeno, letos je na sporedu rekordnih 19 dirk na petih celinah: Aziji (VN Katar, VN Tajska, VN Japonska in VN Malezija), Avstraliji (VN), Severni Ameriki (VN Amerik v Austinu), Južni Ameriki (VN Argentina) in seveda v Evropi (VN Španije v Jerezu, VN Francije, VN Italije, VN Katalonije, VN Nizozemske, VN Nemčije, VN Češke, VN Avstrije, VN Velike Britanije, VN San Marina, VN Aragonije in VN Valencie) kjer bo 12 dirk, od tega kar 4 v Španiji. Novost v koledarju je dirkališče Chang na Tajskem. Na žalost se je varnostna komisija v vseh treh razredih odločila zmanjšati število krogov na dirki, v MotoGP bo skrajšanih 7 dirk. Razlog za manjše število krogov je, da se v sezoni 2019 priključuje še en razred in sicer električni.

V letošnji sezoni bo tekmovalo 24 dirkačev, po 2 v vsaki ekipi. Od skupno 24 dirkačev je bila polovica že svetovnih prvakov v enem od 3 tekmovalnih razredov (Moto1, Moto2 in MotoGP), skupno pa so osvojili kar 32 lovorik! V razredu MotoGP so trenutno 3 dirkači, ki so že osvojili lovoriko. To so: Valentino Rossi (7), Marc Marquez (4) in Jorge Lorenzo (3). V nadaljevanju bloga boste seznanjeni z vsemi ekipami in njihovimi dirkači.

Glavni opremljevalec za pnevmatike ostaja Michelin, kateri je po besedah dirkačev po zimskih testiranjih pripravil veliko boljše kot v lanski sezoni, saj so bolj vzdržljive in se bistveno počasneje obrabijo. To je potrdila večina dirkačev po testiranjih na Tajskem. Letošnja testiranja so bila zelo izenačena, saj so bile razlike med najboljšimi izredno majhne, kar obeta zelo napeto in izenačeno sezono. Kljub vsemu sta izstopala 2 dirkača, lanski svetovni podprvak Andrea Dovizioso na Ducattiju in lanski svetovni prvak, Marc Marquez na Hondi, ki je po besedah strokovnjakov še napredovala, zaradi česar bi se lahko v boj svetovnega prvaka vmešal tudi Dani Pedrosa. Yamaha je med testiranjih precej nihala in dajala je vtis, da pozimi ni odpravila vseh težav, ki so jo pestile že v lanski sezoni.

Letošnja sezona bo jubilejna (70.), najdaljša (19 dirk) in z največjim številom dirkačev (24). Letos bo razred MotoGP pozdravil 5 novincev in sicer: Franca Morbidellija, Toma Lüthija, ki bosta dirkala za ekipo Marc VDS Racing, Takaaki Nakagami bo dirkal z LCR Hondo, Hafizh Syahrin bo dirkal z Yamaho Tech 3, peti novinec pa je Xavier Simeon, kateri bo dirkal za moštvo satelitski Ducatti – Avintia Racing. Na tem mestu predstavljam še vse ekipe s polnimi imeni in seznam dirkačev:

- Alma Pramac Racing: Danilo Petrucci / Jack Miller,
- Angel Nieto Team: Karel Abraham / Alvaro Bautista,
- Aprilia Racing Team Gresini: Aleix Espargaro / Scott Redding,
- Ducati Team: Andrea Dovizioso / Jorge Lorenzo,
- EG 0,0 Marc VDS: Thomas Lüthi / Franco Morbidelli,
- LCR Honda: Takaaki Nakagami / Cal Crutchlow,
- Monster Yamaha Tech 3: Johann Zarco / Hafizh Syahrin,
- Movistar Yamaha MotoGP: Maverick Vinales / Valentino Rossi,
- Reale Avintia Racing: Xavier Simeon / Tito Rabat,
- Red Bull KTM Factory Racing: Bradley Smith / Pol Espargaro,
- Repsol Honda Team: Dani Pedrosa / Marc Marquez in
- Team Suzuki Ecstar: Andrea Iannone / Alex Rins.

Kot vedno, tudi pred sezono 2018 so se pred novo sezono zgodile štiri spremembe v pravilniku. Prvo in največjo spremembo sem omenil že zgoraj. 7 dirk razreda MotoGP bo skrajšanih in sicer: VN Amerik, VN Francije, VN Katalonije, VN Češke, VN San Marina (1 krog), VN Španije (2 kroga) in VN Valencie (3 kroge). Naslednje novo pravilo je, da so od te sezone dalje pod dirkaškim kombinezonom obvezne zračne blazine, katere morajo zaščititi vsaj ramena in ostale ključne kosti človeškega telesa. Zaščita hrbta je neobvezna vendar, če se zanjo dirkač odloči, mora ta pokriti celotno hrbtenico. 3. sprememba je namenjena privatnim satelitskim ekipam. Za te ekipe so prilagodili tehnične predpise, s tem pa upajo, da bodo zmanjšali razlike med satelitskimi in tovarniški ekipami. Tudi mediji in sponzorji jih bodo bolj pokrivali. Podelili bodo tudi dve dodatni nagradi svetovnega prvenstva in sicer za najboljšo privatno satelitsko ekipo in za najboljšega dirkača teh ekip. Podeljena bo tudi nagrada Rookie of the Year. Zadnja sprememba se nanaša na tako imenovani »Wild card«. Pravilo »Wild card« se nanaša na uporabo nadomestnih testnih dirkačev, po katerih so v zadnjih letih velikokrat posegli proizvajalci, kot so Ducati ali KTM. Slednji so z Michelom Pirrom in Miko Kallio-em v letu 2017 tekmovali na kar treh dirkah. Komisarji so v letošnjo sezono prinesli novost na tem področju, in sicer so Ducatiju in KTM-u postavili limit uporabe nadomestnih dirkačev na 3-krat letno. Pri ekipah Suzuki, KTM in Aprilia, je ta omejitev, zaradi nekonkurenčnosti omejena na 6-krat letno.

Prav je, da tukaj omenim še, kako poteka dirkaški konec tedna. Vse skupaj se začne že v petek, kjer sta na sporedu 2 prosta treninga. Nato se v soboto začne s 3. prostim treningom, ki traja 45 minut. 3. prosti trening je za dirkače že zelo pomemben, saj se v tem razdelijo v 2 skupini. Najboljših 10 dirkačev na 3. prostem treningu se direktno uvrsti v 2. del kvalifikacij. Ostalih 14 dirkačev gre v 1. del kvalifikacij, kjer se borijo za prvi 2 mesti, ki vodita v 2. del kvalifikacij. Ostalih 12 se potem, glede na čas razvrstijo od 13. do 24. mesta. Nato sledi še 2. del kvalifikacij, kjer se najboljših 12 dirkačev (10 iz prostega treninga in 2 najboljša iz 1. dela kvalifikacij), bori za čim boljšo razvrstitev od 1. do 12. mesta. V nedeljo pred vsako dirko imajo dirkači na voljo še 20-minutno ogrevanje.

Tako! Nova sezona MotoGP-ja je pred vrati! Zadnjih par sezon je bilo zelo zanimivih in razburljivih, zato se vsi skupaj nadejamo, da bo sezona 2018 najboljša do sedaj. Favoriti so znani. Marc Marquez z Hondo, Andrea Dovizioso z Ducatijem in Valentino Rossi z Yamaho. To so glavni trije favoriti za naslov svetovnega prvaka za sezono 2018, vendar nikakor ne smemo odpisati še Danija Pedroso z Hondo, Jorgeja Lorenza z Ducatijem in Mavericka Viñalesa. Vendar sam bi v ta krog dodal še enega dirkača, Francoza Johana Zarca, ki bo še 2. leto zapored dirkal za ekipo Monster Yamaha Tech 3, poltovarniško Yamaho. Verjamem, da bodo dirke napete do samega konca, da bomo priča spektakularnim bojem na dirkališču, da se bo v mejah normale iskrilo tudi v samem paddocku.

NAJ SE SHOW MotoGP-ja ZAČNE!

Viri:











Komentarji

  1. V blogu je popravek: "Plan je, da bo blog sledil po vsakih kvalifikacijah, v smislu pričakovanj in predvidevanj pred vsako dirko, ter na koncu leta še en s pregledom celotnega letnega dogajanja. Edino po VN Katarja bo sledi pregled katarskega konca tedna."

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vikend v Beogradu - F4 Euroleague in tekma Crvene zvezde

Po VN Italije